Milyen hatása van a szoláriumozásnak?

Egészségügyi hatások

Az UV sugárzás fajtái, azok hatása

Az UV sugárzásnak három fajtája van:

  • Az UV-A sugárzás (a Föld felszínét elérő összes UV sugárzás 98%-a) a látható fényhez legközelebb eső, leggyakoribb kisenergiájú tartomány, amely a legkevésbé veszélyes az egészségre. Ez a fény jótékony hatást fejt ki a szervezetre, elősegíti a csontképződést és a pigmentképződést (barnulást). Hiánya az angolkórnak nevezett csontfejlődési rendellenességet okozza.
  • Az UV-B sugárzás (a Föld felszínét elérő összes UV sugárzás 2%-a) nagy energiájú sugárzás, amely az egészségre ártalmas, veszélyes sugárzás. Normális körülmények között elnyeli a Föld ózonrétege. Ha mégis nagy mennyiségben éri testünket, leégünk tőle, rákos elváltozásokat okozhat a bőrünkön, sőt szemünket is károsítja!
  • Az UV-C sugárzás a legerősebb, a legártalmasabb és a legveszélyesebb sugárzás.

Az UV sugárzás egészségügyi értékei

Ezt úgynevezett „UV index”-el jelölik, és a Napból a Föld felszínére érkező maximális ultraibolya sugárzásnak a becslését adja. Ez a mutató, amelyet az Országos Meteorológiai Szolgálat tesz közzé, sokkal pontosabban mutatja a leégés veszélyét, mint a hőmérséklet-előrejelzés. Az UV index segítségével egyértelműen és könnyen meghatározható az UV sugárzás erőssége, és annak megfelelően az óvintézkedések módja is a szabadban. Az UV index értékei nullától tartanak felfelé, a skála 1-től 10-ig terjed. Minél nagyobb az index számértéke, annál nagyobb annak a valószínűsége, hogy az UV sugárzás hatására egyre kevesebb idő alatt kialakulhat a bőr vagy a szem sérülése, károsodása. Európában nyár idején az index általában nem haladja meg a nyolcat, de lehet magasabb is, különösen a vízparti üdülőhelyeken. Az UV indexet számos országban a napi időjárás jelentés részeként közlik.

Forrás: http://www.poszeidon-mentok.hu/hirek.html

Szoláriumozz mértékletesen

Az alábbi szabályokat tartsd be

  • A kezdők fokozatosan szoktassák bőrüket,
  • csak mértékletesem szolizz,
  • soha ne égj meg,
  • védd anyajegyeidet, szemölcseidet,
  • használj védőszemüveget!

Hogyan kell szoláriumozni?

A kérdés nagyon egyszerűnek tűnhet, és ennek ellenére mégis nagyon sokan nem tudják, hogyan kell szoláriumozni, hogy a lehető leggyorsabban, legszebben barnuljanak le úgy, hogy megőrizzék bőrük egészségét. Napozni, szoláriumozni egyaránt jó dolog. Ha megtanuljuk, hogyan is kell ezt megfelelő módon csinálni, nem csak szépek, divatosak lehetünk, de a szervezetünk, beleértve a bőrünk egészségét is megőrizhetjük hosszú távon.

A szoláriumozási tanácsainkat ITT olvashatod!

Az UV fototerápiás alkalmazásai

  • Pikkelysömör,
  • atópiás ekcéma,
  • vitilligo.

Kevés UV fény

  • Csontritkulás
  • Szív, érrendszeri panaszok
  • Autoimmun betegségek
  • Angol kór
  • Mellrák
  • Prosztatarák
  • Vastagbélrák

Sok UV fény = káros hatások

  • Leégés
  • Bőröregedés
  • Napallergia (fotokontakt allergia)
  • Csalánkiütés (urticaria solare)
  • Bőrrák (basalioma)

A cikk a szolizz.hu oldalról származik.